Programy lojalnościowe B2B

Rolą programów lojalnościowych, jak sama nazwa wskazuje, jest kreowanie i umacnianie kontaktów między dwoma podmiotami. Najbardziej powszechne są tego sortu przedsięwzięcia, w których firma próbuje pozyskać sobie lojalność klientów. Zazwyczaj stosowane są takie techniki, jak chociażby specjalne identyfikatory, dzięki którym klienci zbierają punkty, naliczane za regularne zakupy. Potem takie punkty wymienia się na rozmaite bonusy. Eksperymenty udowodniły, że dzięki takim działaniom konsumenci naprawdę są bardziej zmotywowani do zakupów i lojalni wobec marki. Z tej przyczyny wiele firm realizuje takie programy, nawet wielkie koncerny międzynarodowe.
Biznes, mężczyźni
Programy lojalnościowe B2B (więcej: ) to modyfikacja opisanych wyżeń programów tego rodzaju. W tym przypadku chodzi o zbudowanie mocnej relacji pomiędzy dwiema markami. Wszakże w gospodarce obok relacji konsument-marka istnieją również ważne relacje handlowo-usługowe na linii firma-firma. Programy lojalnościowe B2B mogą być więc bardziej rozbudowane niż normalne B2C. Naczelnym zadaniem firmy, która jest dostawcą określonych artykułów albo usług dla danej działalności gospodarczej, jest utrzymanie lojalności, by otrzymywać systematyczne zlecenia. To ważne zwłaszcza dziś, gdy w naszej gospodarce dominuje niepokój i wszystkie firmy próbują zabezpieczyć sobie pewną przyszłość. A jakie kształty mogą mieć programy lojalnościowe B2B? Identycznie jak w sytuacji kontaktów przedsiębiorstwo-klient nagradzane są regularne zakupy, jednak rzecz jasna nie stosuje się kart na punkty. Po prostu raz na pewien czas przedsiębiorstwo, które dostarcza pewne dobra premiuje pracowników kontrahenta pewnymi bonusami. Mogą to być na przykład wycieczki do ciepłych krajów albo korzystne zniżki na artykuły.
Umowa


Więcej treści

Jak przeczekać kryzys nie tracąc również swojej kondycji finansowej

Kalkulator i finanse
Fatalne czasy dla rodzimej ekonomii powoli się kończą, lecz ciągle sytuacja nie jest dobra. Każdego roku parę tysięcy firm ogłasza upadłość. Jak się zabezpieczyć przed taką plajtą? Oto przystępny przewodnik, w którym omawiamy parę skutecznych kroków, koniecznych do ustabilizowania sytuacji działalności.


Gdy chcesz opracować skuteczny program tego rodzaju, możesz zatrudnić fachowców z agencji PR. Na dodatek tacy fachowcy mogą realizować dla marki takie skomplikowane zadania, jak profesjonalna obsługa programów lojalnościowych.
18/06/22, 14:33:03