Niezależne wyceny wartości przedsiębiorstw

Założenie własnej firmy a następnie jej rozwinięcie to zupełnie naturalna kolej rzeczy, która jest spotykana u wielu przedsiębiorców. Jednak rozwijając przez wiele lat biznes, zyskując coraz to nowe kontrakty, zlecenia i klientów niektórzy właściciele nie do końca mają orientację, jak dużo ich firma jest warta. Często pytanie tego typu pojawia się dopiero wówczas, gdy ktoś złoży ofertę kupna firmy. Spora część przedsiębiorców zapewne zdecyduje się odmówić, gdyż będzie chciała dalej prowadzić swój biznes, lecz jakaś część na pewno się nad tego typu ofertą zacznie zastanawiać.
Jednak w takiej chwili właściciel dokładnie powinien wiedzieć, ile tak naprawdę jest warta jego firma, bo inaczej będzie mógł dużo na takiej sprzedaży stracić. Z tego też powodu w takim przypadku niezbędna będzie fachowa wycena majątku, przeprowadzona przez niezależnych audytorów. Dopiero po przeprowadzeniu takiej wyceny przedsiębiorca może się dokładnie zastanowić i przemyśleć, czy przedsiębiorstwo opłaca mu się sprzedawać, czy odsprzeda jedynie niewielką część udziałów, czy zostawi ją jednak i w dalszym ciągu będzie swój biznes prowadził.


Więcej treści

Telebim fantastyczny nośnik marketingu, za sprawą jakiego każda reklama będzie zauważalna i dostarczy oczekiwane efekty

Telebim z reklamą
Jedne z funkcjonalnych, efektywnych oraz najlepszych nośników marketingu to telebimy stosowane przez firmy oferujące swoje usługi, apteki, sklepy czy organizacje. Telebimy także służą do nadawania kluczowych informacji, komunikatów, a też używane są w kampaniach wyborczych czy też akcjach promocyjnych lub społecznych. Posiadanie takiej reklamy umożliwia wydajne dotarcie do szerokiego grona klientów, bo telebimy są ustawiane przy ulicach, w głównym punkcie miast czy kluczowych ulicach, gdzie każdego dnia jest ogromna rotacja ludzi.


wycena przedsiębiorstw
Jak przeważnie w takich sytuacjach bywa, wycena udziałów wykonana być może w zróżnicowany sposób i różnymi metodami. Najważniejszy powinien być cel, jaki przyświeca takiej wycenie. Całkowicie inaczej firma powinna być szacowana, kiedy w grę będzie chodzić jej sprzedaż, uzyskanie inwestora albo wejście na giełdę, a odmiennie dla celów księgowo-podatkowych. Dlatego też dopiero po wyznaczeniu celu firma audytorska przystąpić może do działania. Istotna będzie również metoda wyceniania, gdyż jest ich kilka, a odpowiednią trzeba wybrać także mając na uwadze to, do czego wycena będzie potrzebna. Najpopularniejsze są trzy sposoby wyceniania, to znaczy majątkowa, porównawcza i dochodowa. Porównawcza metoda skupia się na firmach o podobnym profilu działalności i wielkości zatrudnienia, po analizie ich wyników finansowych i ogólnej jakości można oszacować, jak dużo warta być może wyceniana firma. Dochodowa metoda w kilku słowach będzie polegać na tym, że do wyceny wartości trzeba wziąć pod uwagę przyszłe przychody, zaś majątkowa metoda to po prostu wycena - rezerwy24.pl/wycena_instrumentow_finansowych - firmowego majątku, pomniejszonego o wszelakie zobowiązania.
18/06/17, 18:14:02