Badania marketingowe – komu przeznaczone?

Z górą pół wieku temu narodził się marketing. Od tego momentu naukowcy kreują nowe teorie, a fachowcy w przedsiębiorstwach oraz w wyspecjalizowanych agencjach zajmują się realizacją. Teraz każda działalność biznesowa, która pragnie utrzymać się na rynku, musi na poważnie zajmować się dziedziną szeroko pojętej reklamy.


Obok prowadzenia funkcjonalnej strony sieciowej, zarządzania stroną na Facebooku oraz tworzenia i wykupywania reklam w różnorakich mediach, bardzo istotne są często i profesjonalnie przeprowadzane badania marketingowe - secretclient.comDziałalność może prowadzić je samodzielnie, mądrzej jednak jest skorzystać z usług kompetentnej agencji marketingowej.

Badania marketingowe są kluczowe, ponieważ przynoszą firmie sporo fundamentalnych danych. Po pierwsze, tą drogą można poznać skrupulatnie obecnych klientów. Badania marketingowe umożliwiają zobaczenie ich preferencji i potrzeb, a także dostarczają firmie opinii na temat produktów oraz ujawniają, jaką renomą cieszy się firma. Po drugie, badania satysfakcji
obrazek
klientów przekazują firmie podstawową wiedzę nt. tego, jak usprawnić produkty bądź usługi, by kupujący byli później z nich zadowoleni. Po trzecie, dobrze zrobione badania marketingowe dają mocną podstawę do kreowania efektywnych kampanii marketingowych. To niezbędne, ponieważ slogany promocyjne muszą być tworzone dla odpowiednich targetów, by były skuteczne.

Interesującym gatunkiem badań jest tzw „tajemniczy klient”, dzięki któremu da się zbadać jakość obsługi klienta w punktach handlowych bądź usługowych przedsiębiorstwa. W w tym wypadku nie są obserwowani aktualni bądź potencjalni konsumenci, a członkowie personelu. Kompetentny pracownik agencji analiz kieruje się do danego punktu, gdzie kupuje jakiś towar albo korzysta z usługi.

Zatrudnieni tam wiedzą, że jest to osoba podstawiona. Tą drogą tajemniczy klient dostaje szczegółowe dane na temat tego, jak pracują prac http://www.secretclient.com/rodzaje-badan/68-badania-satysfakcji-b2c-b2b.html
18/07/12, 03:48:04