Marketing relacji

Marketing relacji zasadza się na wykreowaniu i wzmacnianiu długotrwałej więzi z konsumentem, która gwarantuje profity obu stronom. Czasy, kiedy w reklamie były stosowane tylko komunikaty perswazyjne jednostronne, dawno minęły. W współczesnej ekonomii bardzo ważne jest ciągłe rozmawianie z klientelą.

Prezent, podarunek
Najważniejszą technologią, która ułatwia tego rodzaju zadania, jest oczywiście internet. Powstanie serwisów social media spowodowało, że klienci zapragnęli mieć wpływ na decyzje firm. Z tego powodu marketing relacji współczesnych działalności gospodarczych to między innymi posiadanie interaktywnych stron internetowych, na których konsumenci mogą zobaczyć asortyment, ocenić wyroby oraz dodać swoje opinie na temat działań marki.

Intryguje Cię ta tematyka? Kliknij ten odnośnik oraz przeczytaj, jak podszedł do tego zagadnienia inny autor w treści (http://www.lot.com/bilety-lotnicze/przeloty-z-bukaresztu-do-chicago) swego wpisu.

Niezbędnym elementem w budowaniu relacji z klientami jest właściwie prowadzony fanpage na Facebooku.

Zarejestrowani na Facebooku przywykli do aktywnej wymiany opinii, dlatego osoba moderująca fanpage musi na bieżąco nadzorować dyskusje, komunikować się z internautami i tworzyć atrakcyjne dla klienta treści. Wyśmienitym pomysłem jest robienie różnorakich konkursów na Facebooku – ludzie lubią uczestniczyć w takich imprezach – praktyczna nagroda jest solidnym aspektem motywującym.

Więcej treści

Miejsce wizytówki w prezentacji wizerunku marki.

firmowe wizytówki
Jak aktualnie pozyskać na sławie? Niby nie będzie to trudne pytanie, ale nie raz może to przysporzyć sporo kłopotu. Jednak ograniczmy ciut skalę rozgłosu, ponieważ nie piszemy tu o celebrytach jak i gwiazdach jednak o korporacjach, jakie rozpoczynają swoją działalność bądź też chcą zwiększyć ją na znacznie większą skalę.Który zatem sposób marketingowy będzie potrzebny? Pierwsza na myśl nasuwa się reklama w postaci wyświetlanej na bilbordach, w radiu albo telewizji. Jest to poprawnie spostrzeżony kierunek, w jakim dana firma powinna pójść.


Jednym z narzędzi tego sortu marketingu są programy lojalnościowe (cenne informacje: ). Praktyka wykazała, że ludzie lubią gromadzić punkty za zakupy i dostawać w zamian prezenty. Co ciekawe, prezenty nie muszą być drogie – wystarczy świadomość, że otrzymało się coś bezpłatnie. Programy lojalnościowe są potrzebne dla działalności, które pragną wykreować i utrzymać relację z kupującymi. Już samo ofiarowanie klientowi specjalnej karty lojalnościowej sprawia, że czuje on pewną więź z firmą i najprawdopodobniej będzie systematycznie przybywał do sklepu. Bonusy, które klient otrzyma za systematyczne zakupy w twoim sklepie, wytworzą u niego pozytywne nastawienie do sklepu, co jest konieczne dla budowania mocnej relacji.
19/07/09, 07:05:06