Lokale użytkowe nie są lokalami mieszkalnymi, to pierwsza i główna rzecz, o której musimy pomnieć. Sprzedając lokal użytkowy, to znaczy usługowy, trzeba wykorzystywać nieco inne metody sprzedaży, niż w przypadku posiadłości mieszkalnej. Celem kupna lokalu użytkowego zawsze jest biznes, wskutek tego lokal musi nadawać się na prowadzenie aktywności.
Osoba, jaka kupuje dany lokal użytkowy potrzebuje na nim zarabiać, zdobywać nowych Kontrahentów bądź również skutecznie sprzedawać proponowane artykuły albo usługi. Kupujący będzie więc oceniać nasz lokal użytkowy pod względem przychodu, jaki może on przynieść i przypuszczalnych
zysków. Kupując mieszkanie, oceniamy czy jest ono fascynujące pod względem wizualnym, funkcjonalne i czy panuje w nim przyjemna, nastrojowa atmosfera.
Chcąc sprzedać lokale użytkowe Warszawa, musimy zaprezentować ich użyteczność. Kupujący nie będzie bowiem zwracać uwagi na estetykę lokalu, ale na rzeczy, które będą niezbędne w jego pracy oraz działalności, na przykład odpowiednią wentylację, rozległą ilość gniazdek oraz kontaktów albo wyśmienite oświetlenie. Ważna jest również stawka oraz to, kiedy dany lokal będzie dostępny.
System kapitalistyczny w Polsce zdobywa istne maximum. Rzadko spotyka się dziś państwowe zakłady, zatrudniające dużą liczbę osób. Dominują i wychodzą na rynek pojedyńcze, prywatne firmy aktywizujące się samodzielnie.
Powinno się pamiętać, że na terenie Warszawy znajduje się sporo lokali użytkowych na sprzedaż, więc powinniśmy wybić się z konkurencji. Sprzedając lokale użytkowe na sprzedaż w Warszawie, powinniśmy przygotować się też na prawdopodobne pytania, które zdoła zadać nam osoba zainteresowana
zakupem. Wśród tych pytań w wielu przypadkach pojawiają się takie, jak na przykład: Czy w lokalu można prowadzić aktywność gospodarczą? Jaką wysokość posiadają pomieszczenia? I inne.