Idea sekretnego klienta

Czasem w anonsach o pracę można spotkać się z pracą tajemniczego klienta. Jest to praca, która nie jest znana szerokiej grupie klientów. Na czym zatem ona polega? Co zalicza się do podstawowych zadań tego typu osoby?

Zakupy
Tajemniczy klient jest specjalnie przeszkolonym pracownikiem, który wynajmowany jest w celu sprawdzenia, jak wygląda obsługa w punktach sprzedażowych, salonach jak również i innych miejscach, w których mamy do czynienia z osobami odpowiedzialnymi za zachęcenie klientów do zakupu określonego produktu.

Więcej treści

Zakupy i sprzedaż internetowe

internet
W dobie internetu i popędu populacyjnego coraz częściej kupujemy w sieci. Robimy zakupy czy sprzedajemy za pomocą sklepów internetowych. Dzięki zakupom przez Internet jesteśmy w stanie nabyć cały niezbędny nam asortyment.


Osoba, która jest zatrudniona na stanowisku tak zwanego tajemniczego klienta odpowiedzialna jest za przeprowadzenie anonimowych audytów, które mają dać odpowiedź na najważniejsze pytanie, czy sprzedawcy postępują według ścisłych wytycznych, które są im prezentowane na specjalistycznych szkoleniach. Tajemniczy klient (dowiedz się: www.secretclient.com/) na ogół wchodzi w postać standardowego klienta, ale w przeciwieństwie do niego zwraca on uwagę na wszelkie szczegóły, które dla gro ludzi nie są ważne. Z reguły posiada on stosownie opracowany kwestionariusz, na którym ma wypunktowane, jakie zachowania powinny pojawić się u sprzedawców. Wbrew temu co by mogło się wydawać jest ich wiele, i każde powinno mieć miejsce w trakcie obsługi przeciętnego klienta. Zadaniem tajemniczego klienta jest ich wyłapanie. Do jego funkcji należy również wydanie opinii na temat tego, co zastał w sklepie. Oceniana jest ogólna czystość sklepu, a także wygląd ekspedienta. Wszystko dzisiaj ma ogromne znaczenie.

Każde badania marketingowe (wejdź: www.secretclient.com/) zwracają szczególną uwagę na to, że dobrze przeprowadzone szkolenie z dziedziny obsługi klienta daje dobre efekty, które w perspektywie przełożą się na zyski ze sprzedaży. Poświadczają to badania, które mają na celu zweryfikowanie poziomu zadowolenia klienta. Są one wykonywane w miarę regularnie, w celu przeanalizowania aktualnych preferencji dostrzegalnym na rynku. To na jego podstawach bardzo często tworzy się raporty, które mają wpływ w dużym stopniu na nową strategię dystrybucji jak i reklamy. Badania marketingowe jak zatem można zauważyć mają ogromne znaczenie w bardzo wielu przypadkach i stąd też przykłada się do nich znaczną wagę.
13/10/28, 15:15:46