Programy lojalnościowe – efektywne wspieranie sprzedaży

Dobrze zaprojektowane programy lojalnościowe mogą stworzyć znakomitą platformę komunikacyjną z grupą ważnych klientów, w przypadku której wymiana zdobywanych przez klientów punktów na konkretne towary tworzy rodzaj dialogu. To, że klienci mogą wymienić zebrane punkty na nagrody, stanowi często bardzo istotny element w ich rekrutacji i przez długi czas jest dominującym elementem dialogu.
Program lojalnościowy
Z czasem dialog można wzbogacać o inne, wartościowe z punktu widzenia firmy, elementy stanowiące dla niej realne wsparcie sprzedaży. Dla firmy, która taki program wdraża, katalog z nagrodami może być doskonałym narzędziem powiadamiania klientów o niej samej oraz o jej ofercie. W takim dialogu najważniejszy i często najtrudniejszy jest początek rozmowy, w czym oczywiście znakomicie może pomóc właściwie „skrojony” program lojalnościowy, który może wywołać pozytywną reakcję klienta. Jeśli to się uda, istotne jest, aby na tym etapie kontaktów z klientem nie kończyć, tyko go kontynuować poprzez dodawanie nowych elementów i wątków. Realizowanie składanych klientowi obietnic przesądza o tym, czy firma będzie wiarygodna w oczach klientów. Konstrukcja programu powinna pozwalać na jego ewolucję tak, aby dialog stawał się jak najbardziej efektywny, a lojalność klientów w stosunku do firmy okazywała się dla nich czymś naturalnym, wręcz niezauważalnym.

Więcej treści

W jaki sposób porządnie zmotywować swoich pracowników?

Praca zespołowa
Pracodawcy, którzy myślą, że jeżeli zagrożą swoim ludziom zwolnieniem z firmy nie powinni raczej sądzić, iż taka metoda ma jakikolwiek sens. To chamskie, a co najbardziej znaczące, wcale nie jest zbytnio skuteczne. Własnych ludzi jak najbardziej można, a nawet należy zmotywować do solidniejszej pracy, lecz w żadnym wypadku nie należy sądzić, że straszaki to świetna metoda. Odpowiedni system motywacji to w zasadzie ten, który nie wprowadza nerwówki do firmy, beznadziejnej atmosfery, etc. Ludzie muszą bardzo lubić własną pracę albo przynajmniej ją szanować. To coś pewnego.


Ewolucja programu powinna z grubsza przebiegać w następujących krokach: elementy transakcyjne, które mają zainicjować i zaktywizować relację, baza klientów podlega segmentacji i jest źródłem wiedzy dla firmy, tworzenie indywidualnych komunikatów do poszczególnych segmentów, bodźce komunikacyjne ulegają wzmocnieniu poprzez stałą intensyfikację działań nietypowych.

Najedź na link i przenieś się na stronę autora. Tam wyszukasz dużo skrupulatnych wiadomości na opracowany tutaj zajmujący temat.



Program lojalnościowy bywa tez świetnym narzędziem dla przedstawicieli handlowych, którzy mogą wykorzystywać go do nawiązywania bliższych relacji z klientami. Gdy dystrybucja firmy odbywa się na poziomie hurtowni, program taki może tez z powodzeniem spełniać funkcje monitorowania sprzedaży detalicznej.
Treści źródłowe: Firma Profill
18/11/12, 07:14:02